top of page

AMÅR-GAMIFICATION

I'm a paragraph. Click here to add your own text and edit me. It's easy.

BAKGRUND

Amår-spelet är en gamification-funktion i den digitala mässan med målet att (1) locka fler studenter till mässan och (2) knuffa studenterna till att interagera med företagen på mässan. Det kommer att delas ut priser för att locka studenterna till konceptet att dela ut poäng som mäter studenternas aktivitet. Studenterna kommer att samla ihop poäng för att ha deltagit på mässan och sedan delas priserna ut i ett lotteri där studenterna har ett lotteri för varje poäng. Det kommer att finnas 30 priser som varierar i värde. Bland dessa priser är ett Spa- och Nöjespaket för 2 på Hotel Tylösand, Moccamaster, Apple TV, Airpods och Samsung Galaxy Tab.

POÄNGSAMLING
partners 

Vår digitala mässpartner Graduateland samlar in de uppgifter som används i tävlingen och ansvarar personligen för all information. 

poängsystem

Följande olika aktiviteter kommer att ge dig poäng i Amår-spelet. 

​

  • Registrera dig på mässan 

  • Profilens fullständighet 

  • Chattar med företag 

  • Montrar visade 

  • Företagspresentationer visade 

  • Deltagande i Amår-Quizet 

registrera dig på mässan

Du som student som registrerar dig på mässan får 5 poäng. 

PROFILENS FULLSTÄNDIGHET
  • Studenter som har 75 % fullständig profil vid mässans avslutning tilldelas 10 poäng.

  • Studenter som har 100 % fullständig profil vid mässans avslutning tilldelas 20 poäng.

chattar med företag

Totalt antal meddelanden (inklusive in- och utgående chattar).

​

  • Studenter som får/skickar 10 meddelanden från/till en företagsrepresentant får 5 poäng.

  • Studenter som får/skickar 20 chattar från/till en företagsrepresentant tilldelas 10 poäng.

  • Studenter som får/skickar 35 chattar från/till en företagsrepresentant tilldelas 20 poäng.

  • Studenter som får/skickar 50 chattar från en företagsrepresentant tilldelas 35 poäng.

MONTER VISADE 
  • Studenter som besöker 5 montrar på mässan får 5 poäng.

  • Studenter som besöker 10 montrar på mässan får 10 poäng.

  • Studenter som besöker 20 montrar på mässan får 15 poäng.

  • Studenter som besöker alla montrar på mässan får 20 poäng.

FÖRETAGSPRESENTATIONER VISADE 
  • Studenter som deltar i 1 Företagspresentation får 5 poäng.

  • Studenter som deltar i 2 Företagspresentationer tilldelas ytterligare 10 poäng.

  • Studenter som deltar i 3 Företagspresentationer tilldelas ytterligare 15 poäng.

  • Studenter som deltar i alla Företagspresentationer tilldelas ytterligare 20 poäng.

DELTAGANDE I AMÅR-QUIZET 

Du som student som deltar i Amår-Quizet får 5 poäng. 

lotteriprinciper
BILJETTER DELAS UT

Efter mässans avslut beräknar Amår för varje deltagare hur många poäng han eller hon har tjänat. Varje poäng motsvarar 1 biljett i tävlingen. Högsta möjliga poäng är 105 poäng.

 

En deltagare kan bara vinna en gång. Efter att ha vunnit ett pris förbrukas därför resten av studentens biljetter. Priserna kommer att utdelas i ordning efter marknadsvärde som bestäms av Amår. Priset med det högsta marknadsvärde delas ut till den första vinnaren, det andra högsta värdet till andra vinnare och så vidare. 

MEDDELANDE

Vinnarna kommer att kontaktas via sin mail som är registrerat på Graduateland. Mailet kommer att skickas ut en vecka efter mässans avslut. Efter att ha blivit kontaktad har vinnaren sju dagar på sig att hämta priset.Om vinnaren inte svarar inom sju dagar efter att ha fått ett e-postmeddelande från Amår, har Amår rätt att dra en  annan vinnare. 

 

Hur priserna ges till vinnarna är antingen på en avtalad plats mellan vinnaren och Amår eller via en bekant.

Vi har inte någon möjlighet att skicka priserna via post. 

priser

Priserna delas in i en högre nivå och en lägre nivå. Den högre nivån har färre priser men med ett högre marknadsvärde och den lägre nivån har fler priser men med ett lägre marknadsvärde. För att få möjligheten att ta del av den högre nivån och vinna något av de priser med ett högre marknadsvärde behöver du samla ihop minst 40 poäng.  

högre nivå

Hotel Tylösand - 1 hotellnatt med spa och nöjespaket för två (gäller ej helg)

Moccamaster - 1 moccamaster 

Samsung galaxy tab - 1 Samsung galaxy tab A7 

Apple TV - 2 st Apple TV 4:e generationen 

Airpods - 1 par airpods

BOOM Watches - 3 presentkort med värde av 1500 kr vardera

Ciszere - 3 presentkort med värde på 500kr, 1000kr samt 1500kr. 

 

lägre nivå

Lohilo - Ett flak med lohilo  

Bishops Arms - 1 presentkort med ett värde på 300 kr. 

Växjö Lakers - 2 st säsongskort

Örhängen från CHROS - 3 st örhängen från CHROS med ett värde 600-750 kr 

2 priser - 3 presentkort innehållande presentkort från Cenino, Knock em down och Växjö City med ett värde av 550 kr.  

2 priser - 2 presentkort innehållande Knock em down och Växjö City med ett värde av 500 kr. 

3 priser - innehållande godis från Hemmakväll + presentkort från Cenino med ett värde av 250 kr.

Växjö City - 3 presentkort från Växjö City med ett värde på 100 kr vardera 

Hemmakväll - Vinnaren får komma in i butiken på Storgatan i Växjö och välja ca. 2-2.5kg valfritt lösgodis

bottom of page