Ansökan Projektgruppen 2020 

Sök till projektgruppen 2020!

Nu är det äntligen dags att tillsätta projektgruppen som ska göra Amår 2020 möjligt!

 

Vill du ta dig an en utvecklande utmaning som kommer förgylla din studietid? Vill du vara med och anordna ett projekt som kommer ge dig otroliga erfarenheter för resten av livet?

 

Ansökan till projektgruppen är nu öppen och jag söker engagerade och initiativtagande studenter som vill vara med och bidra till ett fantastiskt Amår 2020!

 

För mer information om vad de olika posterna innebär ser du nedan.

Sista ansökningsdagen är 8:e april!

Vid eventuella frågor så kan du gärna kontakta mig via;

tove.emilsson@amar.nu

 

Jag ser fram emot din ansökan!

 

Tove Emilsson,

Projektledare

 

Ekonomiansvarig

Som ekonomiansvarig kommer du som titeln beskriver att ha det ekonomiska ansvaret under projektets gång. Detta innebär att ansvara för bl.a. budget, utfall och upprättande av bokföringsunderlag och fakturering. Posten kräver en förmåga att ta beslut samt framförhållning, kommunikation och samarbete med resterande i projektgruppen. Här bör du som person vara organiserad och noggrann och fördelaktigt ha en grundläggande kunskap i redovisning samt gilla att jobba med siffror och att ha många bollar i luften.

 

Koordinator

Som koordinator bör du ha en förmåga att samordna och leda olika arbetsflöden och människor då det är en betydande roll för att ett projekt ska fungera smidigt. En viktig del i arbetet är att finnas tillgänglig och kunna tillhandhålla information som projektgruppen behöver. Som person bör du ha förmågan att ha ett helhetsperspektiv, planera, genomföra, administrerar, strukturera och följa upp olika uppgifter samt de personer du arbetar med. Som koordinator kommer du bl.a. ansvara för kontakten mellan alla föreningar och företagsvärdar, boka in föreläsare till både Amår och För-Amår, kontaktsamtal och företagslunchen samt föra andra administrativa arbeten och bokningar.

 

Företagsansvarig

Då Amår är en arbetsmarknadsdag är en stor del av det att skapa kontakter mellan studenter och företag, därför är denna post väldigt betydelsefull för att kunna genomföra projektet. Som företagsansvarig är det ditt ansvar att få företag till mässan samt att ha en kontinuerlig kontakt med dem under året och alltid vara tillgänglig. Denna post handlar om att sälja in Amår till nya företag men även att bibehålla en bra kontakt med de redan etablerade företagen. Är du en social och självgående person som gillar utmaningar och att ta kontakt med människor men även att förhandla så är du perfekt för denna post.

 

Art Director

Som Art Director för Amår är det viktigt att du har ett gott öga för design, inredning och dekoration. Detta då du ska leda alla kreativa processer och ha övergripande ansvar över de visuella delarna när Amår 2020 skapas. Din uppgift är att planera, dekorera och inreda mässans lokaler men även banketten och andra event Amår har, både under själva Amår-mässan men även innan så som företagslunchen och För-Amår. Är du kreativ, har en känsla för detaljer men även ser utifrån ett helhetsperspektiv, kan ha många bollar i luften samt är samarbetsvillig men ändå självgående så kommer denna post passa dig perfekt.

 

Mässansvarig

Mässansvariga har huvudsakligen ansvaret för att Amår-mässan ska flyta på och fungera. Detta innebär att planera, bygga upp, förbereda samt att ha ett övergripande koll på arbetet under mässdagen. Denna post innefattar, snabba problemlösningar, all logistik kring mässan men även ett kreativt tänkande. Som mässansvarig bör du tycka om att ha många bollar i luften och att vara spindeln i nätet samt ha goda organiseringsförmågor. Känner du att detta stämmer in på dig så är du perfekt för denna post.

 

Marknadsföringsansvarig

Som marknadsföringsansvarig ansvarar du för all promotion och reklam för Amår. Detta genom att skapa content som förmedlar Amårs budskap på olika kanaler för att marknadsföra Amårs event och även annan viktig information. Det är viktigt att på ett professionellt sätt kunna kommunicera vad Amår är och har att erbjuda. Är marknadsföring någonting du brinner för samt att du är nytänkande och gillar att skapa nya tillvägagångsätt är du rätt person för denna post. Kunskap kring samt ett intresse för grafisk design är A och O. Amårs logotyper, layouter, affischer, bilder m.m. ska vara av högsta kvalité så att allt som publiceras håller en professionell standard. Därför är de även bra om du har goda kunskaper i bildredigering, ett gott öga för detaljer samt intresse för social medier.

 

Bankettansvarig

Bankettansvarigas främsta uppgift är att anordna den bankett som hålls på kvällen efter Amår-mässan. Posten som bankettansvarig infattar många olika arbetsmoment och framförallt att ge oss alla ett fantastiskt avslut på såväl mässdagen som hela Amår. Denna post kräver planering, struktur, kreativitet och öppenhet för förslag och nya idéer. Gillar du nya utmaningar, är driven, nytänkande, samarbetsvillig men initiativtagande och gillar att anordna festligheter så passar du utmärkt som bankettansvarig.

 

Sponsoransvarig

På posten som sponsoransvarig har du ansvar för Amårs alla sponsorer, därför behöver du vara en duktig säljare som på ett övertygande sätt kan sälja in Amår för tänkbara sponsorer. Din främsta uppgift som sponsoransvarig är att få sponsorerna att inse reklam- och marknadsföringsvärden som Amår kan ge i form av exponeringsmöjligheter men även att Amår blir sponsrade med det som behövs, både på För-Amår och på själva mässdagen. Då Amår har event under själva Amår-dagen som vore omöjliga utan sponsorer är detta en avgörande post och väldigt betydelsefull. Är du öppen och social, brinner för utmaningar, besitter många idéer samt har en god förhandlingsförmåga så tror jag du kommer trivas bra på denna post.

 

EHVS Amår

Linnéuniversitetet

Universitetsplatsen 1

K-Huset våning 2

351 95 Växjö

Organisationsnummer:

829502-2712

Amår-Logga-VIT-A.png

Amår arbetsmarknadsdag 2020 - Linnéuniversitetet Växjö